UURING | Baltikumi kõige rahulikumad autojuhid sõidavad ringi Eestis

18.10.2023

Viimased uudised

  • 26.07.2024
    ERGO omandab Balti riikides kahjukindlustusseltsi ADB Gjensidige
    Loen edasi...
  • 24.05.2024
    Reisil võib ootamatu tervisemure tõttu minna arstivisiit maksma mitu tuhat eurot
    Loen edasi...
  • 08.05.2024
    KUULA | Mida reisikindlustust sõlmides tähele panna?
    Loen edasi...
Kõik uudised

Võrreldes Läti ja Leedu autojuhtidega on Eesti juhid sallivamad teiste liiklejate väärtegude suhtes. Suurt osa siinsetel teedel sõitvatest juhtidest üldiselt ei häiri kaasliiklejate liiklusrikkumised. Eestimaalased, keda aga häirib teiste liiklejate käitumine, lasevad signaali (27%) või üritavad teisele autojuhile märku anda, et see käitub valesti (18%). 

Kindlustusettevõtte Gjensidige tellimusel uuringufirma NielsenIQ poolt läbi viidud Balti riikide elanikkonna esinduslik uuring näitas, et ligi 30% küsitletuist Eestis ei reageeri kaasliikleja rikkumistele. Läti liiklejate puhul oli see näitaja väiksem – seal suhtub kaasliiklejate poolsesse liikluseeskirjade rikkumisse ükskõikselt 24% juhtidest. Leedus seevastu on ükskõiksete juhtide osakaal 21% juures.

Uuringutulemused näitavad, et Läti ja Leedu autojuhid suhtuvad võrreldes eestlastega liikluskultuuri rohkem sekkuvamalt ning ei pigista silma niipalju kinni, kui leiavad, et keegi käitub roolis olles ebasobivalt ning üritavad teda ise distsiplineerida. Samas Eesti juhid teavitavad rikkumistest rohkem politseid kui lõunanaabrid, mida võiks pidada ohtlike liiklusrikkumiste puhul kõige õigemaks teavitamise viisiks. Signaali andmine ja erinevate käemärkide näitamine võib mõnikord kaasa tuua oodatule hoopis vastupidise tulemuse – välistatud pole ka liiklusraevu juhtumid.

Selle näitlikustamiseks tõi Gjensidige filiaalijuht Raido Kirsiste hiljutise kindlustusjuhtumi, kus Tallinnas Kadrioru piirkonnas ei mõistnud teineteist kõrvuti ristmikul foori taga rohelist tuld oodanud autojuht ja mootorrattur. „Selle juhtumi jooksul jõuti seletuskirja kohaselt nii kätega vehkida, koha peal gaasi anda, keskmist sõrme näidata, väidetavalt jalg püsti peegli suunas sõita – lõppes see kõik sellega, et auto keeras vasakule otsa temast möödasõidul olnud mootorrattale, mis paiskus vastu teist autot,“ selgitas ta.
 
NielsenIQ uuringu andmed näitavad, et Eestis teatavad autojuhid politseile täheldatud liikluseeskirjade rikkumisest sagedamini (14%) kui Leedu (9%) ja Läti (6%) juhid. 

Küsitluse andmetel püüab aga 23% Leedu autojuhtidest rikkumist märgates juhtida sellele teise liikleja tähelepanu - sarnaselt käitub 18 % juhtidest Eestis ja 14 % Lätis. Signaali anda armastab 34% Leedu ning 31% Läti juhtidest, Eestis on see näitaja 27% juures.
 
Tänavu läbi viidud NielsenIQ uuringus küsitleti kokku 4800 Balti riikide elanikku ehk igast riigist osales küsitluses 1600 inimest.