Gjensidige kindlustus lõi talvepimeduse saabudes sotsiaalse algatuse Watch Me, millega kutsuti Baltikumi inimesi üles ennast pimedal ajal nähtavaks tegema. Eestis, Lätis ja Leedus jagati projekti raames 15 000 spetsiaalselt kampaania jaoks valminud helkurpaela.
Võrreldes Läti ja Leeduga, muretsevad Eesti inimesed pimedal ajal oma turvalisuse pärast enim. “Eestit saab võrrelda lausa Skandinaavia riikidega, kus suur osa inimestest ei lahku sügis- ja talvekuudel oma kodust ilma helkuri, helkurvesti või muude aksessuaarideta, mis neid pimedal ajal nähtavaks teeks,” ütles Gjensidige kindlustuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Ele Siitka.
Gjensidige tellitud uuringust selgub, et 48% Eesti elanikest kannavad pimedal ajal regulaarselt helkurit ja ei lähe liiklusesse ilma selleta. Leedus kannab helkurit pimedal ajal 35% elanikest ja Lätis vaid alla kolmandiku, 27%. Siitka sõnul oli kampaania eesmärk neid numbreid pisut tõsta, julgustades inimesi pimedal aastaajal helkurit kandma ja olema kaasliiklejatele paremini nähtavad.
Pandeemia muutis kampaania kulgu
Kampaania periood ja kulg oli riigiti erinev. Kampaania algas Eestis ja Leedus 21. oktoobril – päeval, mil tähistatakse Gjensidige päritolumaal Norras üleriigilist helkuripäeva. Läti alustas aga riigis väljakuulutatud eriolukorra tõttu kampaaniat nädal aega hiljem, 28. oktoobril.
Pisut erines ka korralduslik pool. Eestis saadeti helkureid inimestele, kes olid vastava veebivormi täitnud ja said seejärel helkuri mugavalt koju postkasti. Lätis ja Leedus olid helkuri kättesaamiseks vastavad punktid. “Eestis jagasime kahe nädala jooksul ära pea 3000 helkurpaela ja tagasiside on olnud väga positiivne,“ sõnas Gjensidige esindaja.
Helkuritest said moeelemendid
Siitka sõnul määrati kampaania sihtrühm selle järgi, kes liiklusohutusele kõige vähem tähelepanu pööravad. Uuring näitas, et helkureid kannavad kõige vähem 18–35-aastased noored. Helkureid disainides mõeldi just neile, mistõttu said helkuritest lisaks ohutusmeetmele ka stiilielemendid.
Tasuta helkurpaela jagamise kampaaniat edastati peamiselt sotsiaalmeedias, kuid see jõudis ka raadiosse. „Seda, kuidas ohutus ja mood käsikäes käivad, andis kampaania raames väga hästi edasi stilist Ženja Fokin. Küll aga kogus populaarsust ka Watch Me video, kus Gjensidige töötajad näitasid, kuidas helkurpaela stiilselt kanda,“ rääkis Siitka.
Helkuri kasutamiseks on tõesti mitmeid loomingulisi võimalusi. "Helkurpael kandis endas eesmärki, et selle omanik saaks seda kombineerida erinevate riietusstiilidega: siduda ümber käe või jala, visata üle õla, siduda koti, vöö, mütsi või hoopis koerarihma ümber. Lisaks on Watch Me helkurpael umbes 160 cm pikk, mis tähendab, et see on palju suurem ja nähtavam kui tavapärased helkurid," räägib kindlustusfirma esindaja.
Kampaania kõige olulisema tulemusena toob Siitka välja selle sotsiaalse aspekti: „Tänu kampaaniale on 15 000 liiklejal pimedal ajal parem nähtavus, mis suurendab omakorda üldist liiklusturvalisust. Ettevõtte töötajate, klientide ja laiema avalikkuse harimine helkurite vajalikkusest on pidev töö. Püüdleme järjekindlalt edasi selle poole, et liiklejate käitumises toimuks reaalne muutus,” ütles kindlustusseltsi esindaja.
Gjensidigel on plaan käesolevat kampaaniat korrata ka järgmisel aastal.