Suve saabudes algavad kõikjal Eestis teetööd, millest väga paljude puhul vähendatakse killustiku kasutamise tõttu piirkiirust. Tavapärasest väiksem kiirus on vajalik liiklejate kui ka nende auto ohutuse pärast.
Gjensidige kindlustuse kahjukäsitluse osakonna juhataja Maarika Mürgi sõnul kasvab kevadel ja suvel klaasikahjudega seotud juhtumite arv märkimisväärselt, millest suure osa moodustavad ka lahtiste killustiku põhjustatud kahjud.
„Piiratud kiirusega lõigul nõutud kiiruse ületamine on seaduserikkumine, millega seab kiiruseületaja ohtu end, teisi liiklejaid ning ka vara. Lubatud kiirust vähendatakse sellepärast, et teeolud muutuvad ja sellega suurenevad riskid. Eriti tähelepanelik tuleb olla, kui teetööd veel kestavad, sest siis ohustab kiiruseületaja ka teetöölise tervist,“ selgitas Mürk.
„Teetööde perioodil tõuseb oluliselt ka klaasikahjude arv, mis võib viidata valesti valitud sõidukiirusele või -stiilile. Täkke või mõraga klaas pole ohutu, mööduva auto rataste alt lendav juhuslik kivi võib juhti tõsiselt ehmatada, nii et ta võib teha äkilise manöövri,“ hoiatas Mürk.
Klaasitäkke tekkimisel tuleb sõltumata aastaajast võimalikult kiirelt vigastus kõrvaldada või klaas vahetada. Kaskoklientidel on see enamasti tasuta.
„Lahtise killustikuga kaetud või värskelt pinnatud teedel käitub auto oluliselt teisiti kui tavalise kõva kattega teel, mistõttu tuleb olla eriti tähelepanelik ning jälgida piirkiirust. Muuhulgas muutub pidurdusteekond, auto käitumine äkiliste manöövrite puhul ning lisaks on suurenenud müra,“ ütles Mürk.
Piiratud kiirusega lõikudel on möödasõidud enamasti keelatud. Kui neid siiski otsustatakse teha, seatakse taas ohtu nii enda kui teiste tervis ja vara. Eessõitvale autole väga lähedale liikudes suureneb kivikahjustuste tõenäosus eeskätt enda sõidukile ning möödasõidul kaasliikleja autole. Lisaks täketele, põhjustab hooletu käitumine teistes liiklejates pahameelt, mis omakorda loob pinnase liiklusviha tekkimiseks.
„Liikluses tuleb lisaks liiklusseadusele juhinduda ka tervest mõistusest. Paljusid stsenaariume me ette ei kujuta ega näe, ent tuleb usaldada liiklusspetsialiste, kes on vastava liikluskorralduse muudatuse kogemuse ja teadmiste põhjal kalkuleerinud,“ lisas Mürk.